Monday 9 May 2011

Kisah di Labuan: Bahagian Akhir Part II


Cepat sungguh part II muncul, tak sampai setahun kan...heheheh...apalagi aku nak cerita ya Kisah Di Labuan ni..sebenarnya banyak kenangan di Pulau ni walaupun tak sampai dua tahun aku kat sini...

KAWAN-KAWAN
Bagi aku,pada mulanya datang ke Labuan ni dengan satu perasaan skeptikal sebab sebelum ni rakan-rakan aku di JPN lain semuanya membangkitkan perasaan takut kerana perbezaan skim dan lain-lain. Tambahan pulak bekerja bukan di Semenanjung,takut kalau ada sentimen Sabahan dan sebagainya. Ternyata semua perkara itu meleset dan tidak benar kerana pokok pangkalnya adalah diri kita kerana kalau diri kita yang bermasalah pergi ke mana-mana sekalipun confirm akan bermasalah jugak. Sebenarnya, di saat aku menulis ni aku rindu benar sama rakan-rakan di Jabatan terutamanya di SKPP sendiri yang dah aku anggap macam keluarga aku sendiri. Selalu aku tekankan kepada mereka, kita bekerja sebagai satu keluarga, cubit paha kanan paha kiri terasa dan Alhamdulillah kalau dahulu jurang antara sesama sektor besar tapi sekarang ni nampaknya semua bertindak as one sektor. Aku sebenarnya rasa terharu dan bersyukur sangat kerana dapat rakan-rakan yang sangat-sangat baik dan menyokong. Walau kena suruh pada hujung minggu, walau kena marah tapi tetap diorang buat dengan baik. Pada masa mula aku datang merekalah yang beria untuk carikan rumah dan semuanya. Sebab tu aku bersyukur kerana dapat keluarga SKPP yang sangat memahami dan bekerjasama. Teruskan ye kelab SKPP kita tu...Nak tulis nama semuanya memanglah banyak tapi aku nak juga berterima kasih kepada beberapa individu yang aku rasa terlalu banyak bantu aku kat sana...CC Rainah- yang jadi mentor aku sepanjang aku di SKPP, banyak sangat ilmu yang aku dapat especially tentang tugas, jabatan dan semuanyalah. Terima kasih jugak sebab tahan dengan sikap aku yang kadang-kadang nak maklumat cepat...terima kasih juga sebab selalu dengar luahan masalah saya pasal opis...saya doakan CC terus berjaya dan bahagia...Laidin-yang jadi sumber pertolongan aku kalau bab-bab pembangunan kat ofis ni. Walaupun lagi tua dari aku dan ada ijazah tapi tetap sangat menghormati aku dan banyak membantu. Laidin ni dia memang glue dekat ofis...kalau die buat program mesti dapat sokongan yang best dari sume kawan-kawan die..banyak jugak tolong aku bukan saja pasal kejer tapi jugak pasal life kat Labuan, menjadi antara tempat aku luahkan masalah jugak...terima kasih din for everything...terima kasih pasal ambuyat yang kau buat tu...aku doakan kau dapat baby yang comel nanti...kemajuan kerjaya yang meningkat dan happy selalu din..teruskan jaga SKPP ya...Cikgu Sufri-yang jadi best friend aku di Jabatan, kawan bergosip..kalau bosan-bosan aku pergi bilik die berborak..thanx sufri sebab banyak tolong aku..banyak buat jamuan free kat rumah..heheh..first time aku naik bot laju ke menumbok untuk ke rumah dielah masa die nikah dulu...i pray for your happiness ye Q...Untuk housemate Ichwan-memang sangat banyak tolong aku dari mula sampai hinggalah masa aku balik ke KL semula, yang jemput aku masa kat airport first day sampai Labuan, yang pinjamkan aku kereta jabatan untuk ke ofis, yang tumpangkan rumah die dua minggu, jadi kawan dinner, bercerita...thanx wan for everything. Tahniah sebab dapat balik KL semula..keep in touch ya..Cikgu Ismail-KSPPK yang jadi cikgu aku jugak masa di Jabatan, tempat aku bertanya pandangan pasal kerja masalah dan lainnya. Terima kasih banyak cikgu. Jasa cikgu akan saya kenang sampai bila-bila.Hamiedy-juga yang jadi sumber pertolongan aku masa kat Labuan. Walaupun kontrak tapi tak kisah kerja lebih masa ke apa ke...aku doakan dia berjaya dapat kerja yang lebih baik pada masa hadapan...

Nak ucap untuk semua memanglah banyak dan tak terhitung. Apa yang paling penting bagi aku aku happy bekerja di Jabatan Pelajaran W.P Labuan kerana kerjanya yang mencabar, suasananya yang tenang, kawan-kawan yang baik. Walaupun ada segilintir yang kurang tapi bagi aku itu tak menjadi satu masalahpun.Terima kasih terutamanya kepada SKPP yang sangat membantu...dan juga sektor lain dan sekolah.

Terima kasih atas kenangan selama 1 tahun 11 bulan dan 10 hari..bak kata senior ku semasa di SDAR, kalau boleh kenangan itu aku kumpulkan dan masukkan dalam botol untuk jadi bahan tatapan. Perasaan sedih sememangnya bersarang dalam hati tatkala hendak meninggalkan Labuan. Masa datang aku menangis, masa balik pun aku menangis. Sesungguhnya terlalu banyak kenangan dan pengalaman yang aku dapat di Labuan. Semoga aku ketemu lagi mereka, semoga mereka semua tidak melupakan aku...

Terima kasih semuanya....mohon maaf sekiranya ada terkasar bahasa tersilap kata terguris rasa...ada waktu kita bertemu...saya sayang anda semua...

No comments:

Post a Comment