Sunday 27 March 2011

Menikmati Hujung Minggu di Labuan

Hujung minggu di Labuan datang lagi dan kali ni entah kenapa rasa sayu...so aku cuba memanfaatkan sisa masa yang ada untuk menyertai apa saja aktiviti yang diadakan. So,aktiviti pertama pada 26 Mac 2011 (Sabtu) ialah menyaksikan Pertandingan Tarian Tradisional Piala Pengetua kali 4/2011 yang dianjurkan oleh SMK Pantai. Yang pasti, penganjuran Pertandingan ni sangat meriah dan sekalung tahniah diucapkan kepada Cikgu Abdullah atau lebih mesra dengan nama Cikgu Dol yang memang menumpahkan segala keringat untuk pertandingan ni. Aku sangat impress dengan semangat setiap pelajar dari semua tingkatan, dengan rentak tari, dengan costume yang pelbagai memang sangat teruja. Sekalung tahniah kepada kumpulan Citra Budaya (Form 3) kerana berjaya menjadi Johan pertandingan. Sekalung tahniah juga buat Pasukan Harapan 2012 iaitu pasukan favorit aku Tandak Tradisi (Form 1) yang sangat-sangat cute dan seimbang. Aku harap sangat kumpulan ni menang..hehehe tapi ada 5 tahun lagi dan aku rasa Cikgu Dol memang bertuah sebab dapat murid yang berbakat. Congrats Cikgu Dol!








Lepas je tengok pertandingan tarian, aku pun ke ofis untuk selesaikan kerja-kerja yang tertangguh..banyaknye surat yang nak diminit semua dua kotak lagi!So lepas jam 4 aku pun selesaikan pembayaran bil dengan masukkan duit melancong kat Bank Islam..heheh lepas tu plannya aku nak cari goreng pisang. Tiba-tiba rasa teringin nak makan, sambil cari tu aku pun pusing satu Labuan saja jalan melihat keindahan laut yang mungkin tak boleh tengok lagi lepas ni. Then aku singgah kat Medan Selera depan UMS-KAL rancangnya untuk tapau Maggi Goreng tapi sebab nampak tak ramai sangat aku pun duduklah makan kat situ ditambah dengan air batu kacang special yang memang best!So, nilah aktiviti hujung minggu di Labuan..bersambung....


No comments:

Post a Comment