Friday 10 September 2010

ZOOM BRUNEI 2010





Sebenarnya Lawatan ke Brunei ni dah lama dah iaitu 6-8 Julai 2010 yang lalu namun aku tak berkesempatan nak berkongsikan cerita dan gambar-gambar sepanjang lawatan.Lawatan Pengantarabangsaan ke Brunei turut disertai oleh Pengarah, Pengetua, Guru Besar dan rakan-rakan Jabatan yang lain. Terlanjur lawatan tu, aku buatlah sekali konsep Zoom Brunei ni..So pada pandangan aku, Brunei memang negara yang kecil dan tak banyak sangat tempat-tempat menarik tapi mungkin aku just mengikut lawatan jadi mungkin banyak tempat lain yang tak berkesempatan nak pergi. Cuma aku sempat melawat masjid utama Brunei atau known as Masjid Kubah Emas, Istana Nur Iman, Pasar and shopping complex dan selebihnya hanya mengikut aturcara lawatan. Aku perhatikan tak banyak sangat bangunan tinggi di Brunei sebab dengarnya sultan Brunei dulu kata bangunan tak boleh tinggi dari Menara Masjid Kubah Emas tu..lagi satu masjid kat sini memang besar walaupun di kawasan perumahan.Aku jgak sempat menikmati makanan yang popular di Brunei iaitu Nasi Katok (nasi yang hanya berlaukkan ayam + sambal yang memang khas) dengan harga BD1.00, memang murah dan sedap!

No comments:

Post a Comment